Pic de la Dona (2.702 m) i Serra Gallinera (2.663 m)

Matinal del dia 20 de juny de 2015

Volta circular amb sortida i arribada al Pla de Morens (Vallter 2000), pujant per la Portella de Mantet cap al Pic de la Dona i Serra Gallinera, seguint cap al Pic de Coma Ombriaga, el Coll de la Geganta i baixada pel camí que passa pel Trident.
Matí de l’últim dia de primavera amb molt bona vista gràcies al vent.
Aproximació: sortim de l'estació d'esquí de Vallter 2000, on s'accedeix des de Camprodon, passant per Llanars, Vilallonga de Ter i Setcases.
Itinerari: Ens posem a caminar en direcció NE, cap a la Portella de Mantet, seguint les marques del GR-11.6 (que va a la Portella de Morens i cap al Canigó), i anem pujant pel Pla de Portella i el Clot de la Portella. Si mirem enrere, gaudim d’una vista fantàstica del Gra de Fajol.
A la portella, canviem de direcció i anem cap a la nostra esquerra (direcció NE), per agafar el marcat camí del Pic de la Dona, seguint la carena i cada vegada amb més bona vista: Bastiments i Bacivers, Coll de la Marrana, Torreneules, Pla de Morens, Grans de Fajol, Puig del Bac, Plans de Calm Magre, Pic de Coma Ermada, Pic de la Llosa, Roca Colom, Costabona, Crestes de Rojà, Massís del Canigó, Mantet...
Al Pic de la Dona, deixem el camí més marcat que va directament al Coll de la Geganta passant pel Pic de les Xemeneies i agafem un camí que surt més a la nostra dreta (direcció N) cap a la Serra de Bacivers -no pas el Pic de Bacivers- i Serra Gallinera. Aquest camí ens obre vistes cap al Nord; el Pic Rodó i de Gallinàs, cims de la Cerdanya... Al sector de les Bulloses, distingim el Carlit i els Perics.
Després de resseguir aquesta carena, arribem al Pic de Serra Gallinera, cim rocallós que corona aquesta petita serralada que s’endinsa al país veí, orientada cap a Mantet.
Tornem en direcció al Pic de les Xemeneies o Puig d’Ombriaga on ens incorporem al marcat i concorregut camí que ens porta al Coll de la Geganta, des d’on comencem a baixar. Després de fer les primeres i marcades ziga-zagues, deixem el camí de la dreta que baixa per a la Font de la Perdiu i seguim el que continua davant nostre, de pla, que passar per sota el Trident (la Xemeneia) per acabar baixant cap a les pistes de Vallter 2000 i arribar al punt de sortida.

Vallter 2000 – Pic de la Dona: .....................................................................  1h 20 minuts
Pic de la Dona – Serra de Bacivers i Serra Gallinera: ...................................... 50 minuts
Serra Gallinera – Coll de la Geganta: ................................................................ 40 minuts
Coll de la Geganta – Vallter 2000: ..................................................................... 35 minuts
Total temps de marxa efectiva: ......................................................  3 hores 25 minuts

Els Gra de Fajol des del camí a la Portella de Mantet

Gra de Fajol, Coll de la Marrana i treu el nas el Torreneules

El Pic de la Dona

El Massís del Canigó

Vista al Nord des del Pic de la Dona

Coma de la Portella, plans de Calm Agre (o Camp Magre),
Pic de la Llosa, Roca Colom, Costabona, Crestes de Rojà...