Gra de Fajol Gran (2.712 m), Gra de Fajol de Baix (2.567 m) i Pas de l'Isard

Matinal del dia 23 d’agost de 2015
Volta pràcticament circular, amb sortida del Pla d’Hospitalet, cap al Refugi d’Ull de Ter, Coll de la Marrana, Gra de Fajol Gran, Gra de Fajol de Baix, baixada pel Pas de l’Isard cap al Refugi, des d’on tornem al punt de sortida.
Aproximació: Sortim des del Pla d’Hospitalet, a la carretera que puja a l’estació d’esquí de Vallter 2000, als revolts on comença el camí que puja al Refugi d’Ull de Ter.
Itinerari: Comencem a caminar seguint pel camí que s’enfila al marge esquerre de la carretera i que ens porta fins al Refugi d’Ull de Ter des d’on continuem pel “camí de Núria” (marques GR i Itinerannia) fins al Coll de la Marrana on valorem el temps que fa i decidim pujar cap al Gra de Fajol.
Un cop al cim, sembla que el dia millora i carenegem cap al Gra de Fajol de Baix.
Desfem camí cap al collet que separa els dos Gra de Fajol i emprenem la baixada pel Pas de l’Isard. Des del coll, es veuen fites que indiquen dos camins per baixar. El que seguim nosaltres és el que va més cap a l’Oest, és a dir a tocar les parets que baixen del Gra de Fajol Gran. Es tracta d’un baixant força dret al primer tram, però amb camí ben marcat i fites i que ziga-zagueja per terreny pedregós i tartera i baixa en direcció al Refugi d’Ull de Ter.
Pla d’Hospitalet  – Coll de la Marrana: ............................................................... 1 h 05 minuts
Coll de la Marrana – Gra de Fajol Gran: .................................................................   30 minuts
Gra de Fajol Gran – Gra de Fajol de Baix: ................................................................ 35 minuts
Gra de Fajol de Baix – Pas de l’Isard: ...................................................................... 10 minuts
Pas de l’Isard – Refugi Ull de Ter – Pla d’Hospitalet: ................................................ 50 minuts
Total temps de marxa efectiva: .........................................................................  3h 10 minuts

El Pas de l'Isard, camí que farem a la tornada

Arribant al Coll de la Marrana

Pujant al Gra de Fajol, vista del Pastuira i el Balandrau

Al Gra de Fajol Gran

#meridianament al Gra de Fajol de Baix

Baixant del Gra de Fajol de Baix cap al Pas de l'Isard
amb vista cap al Gra de Fajol i al Bastiments

Tartera després del Pas de l'Isard

Enllaç del track (per baixar-lo)