Núria, Pic d'Eina, Pic de Noufonts, Pic de Noucreus, Pic de Fontnegra, Pic de l'Àguila, Núria

Excursió del dia 20 d’agost de 2015
Volta circular, amb sortida i arribada a Núria (1.967 m), fent uns quants cims dels que conformen “l’Olla de Núria”: Pic d’Eina (2.789 m), Pic de Noufonts (2.861 m), Pic de Noucreus (2.799 m), Cim de les Arques (2.792 m), Cim de Rocs Blancs (2.784 m), Pic de Fontnegra (2.728 m) i Pic de l’Àliga (2.422 m).
Hem ensopegat un matí molt clar i serè, fresc a primera hora i amb una mica d’aire que animava a caminar.
Aproximació: Sortim de Núria, on arribem amb el tren de l’excursionista que surt de Queralbs a les 8.10 del matí.
Itinerari: Des de l’estació del Cremallera de Núria, comencem a caminar en direcció N-NE, riu amunt fins que trobem una banderola que ens indica el camí cap a Eina. No hem de travessar el pontet que ens queda a la dreta, ja que aniríem cap a Noufonts i Noucreus. Caminem seguint el torrent d’Eina que ens queda a la nostra esquerra, fins que arribem al fons de la vall on travessem el riu i comencem a pujar per un camí més dret, que fa ziga-zagues cap al caire que ens queda al damunt. A mida que anem pujant, guanyem en vista dels cims i valls que envolten Núria: Puigmal, Finestrelles, Noufonts, Noucreus...
Arribant a la carena, hem de continuar cap a la nostra dreta (podem desviar-nos del camí i arribar-nos al Roc Malé, bon mirador de la Vall de Núria), per damunt d’aquest serrat que passa per la Barraca dels soldats (r.) i el Pla de les Barraques i arriba a Coll d’Eina (o Coll de Núria). Des d’aquí gaudim d’unes bones vistes del Torre d’Eina i el Cambra d’Ase, al fons, els cims de la Cerdanya, entre els quals reconeixem el Carlit i els Perics.
A partir de Coll d’Eina, cal deixar el camí que seguíem que ens portaria al poble d’Eina baixant per la coneguda Vall d’Eina. Nosaltres, seguint la carena, pugem al Pic d’Eina (poc desnivell i pujada suau), baixem al Coll de Noufonts (molt marcat i amb pendents considerables a cada banda), passem pel costat de la Cabana de Noufonts i fem la pujada pronunciada del Pic de Noufonts. Ampliem la panoràmica cap als Pics del Racó, Comamitjana, l’Infern, Bastiments, Canigó...
Continuem sempre per la carena i ara amb un pendent molt més suau, passem pel Pic de Noucreus i arribem al conegut i transitat Coll de Noucreus on arriben els excursionistes que fan la clàssica travessa d’Ull de Ter a Núria.
Al Coll de Noucreus, decidim continuar carenejant i, prenem el camí com si volguéssim baixar a Núria, però al cap de pocs metres, just on la carena marca un coll molt pronunciat, deixem el camí que baixa a Núria (a la nostra dreta) i continuem endavant per la carena que s’aixeca entre la Coma de Noucreus i la Coma de Vaca i que fa un seguit de puges i baixes, alternant cims i collets: Cim de les Arques, Cim de Rocs Blancs i Pic de Fontnegra. Passejar per aquesta carena permet ampliar la vista cap al Pic Superior de la Vaca, el Freser, Gra de Fajol, Pastuira, Fontlletera, Coll de Tres Pics, Balandrau i els Torreneules.
Des del cim del Fontnegra, per tornar a Núria, agafem direcció SO, seguint la carena que baixa cap al Pic de l’Àliga, des d’on per unes marcades ziga-zagues baixem cap a l’Alberg del Pic de l’Àliga i, pel camí del via-crucis, acabem d’arribar a Núria on tanquem la volta.
En resum: una volta d’uns 16 km que ens ha permès fer 7 cims. Molt recomanable!
Núria – Coll d’Eina: ............................................................................................. 1 h 50 minuts
Coll d’Eina – Pic d’Eina – Pic de Noufonts: .............................................................  42 minuts
Pic de Noufonts – Pic de Noucreus – Coll de Noucreus: ......................................  55 minuts
Coll de Noucreus – Pic de Fontnegra: ...................................................................  53 minuts
Pic de Fontnegra – Pic de l’Àliga - Núria: ................................................................ 50 minuts
Total temps de marxa efectiva: .....................................................................  5h 20 minuts

Pujant cap al Pla de les Barraques, amb el
Pic d'Eina al fons

Pic d'Eina i Pic de Noufonts

#meridianament des del Pla de les Barraques

Al Coll d'Eina amb vista cap a la Cerdanya

Torre d'Eina i Cambra d'Ase

Al Pic d'Eina. Torre d'Eina i el Cambra d'Ase al darrere

Pics del Racó, Comamitjana, Infern, Bastiments...
i al fons el Canigó

Baixant al Coll de Noufonts

Els Torreneules i el Balandrau des del camí al Fontnegra

Baixant del Pic de Fontnegra cap al Pic de l'Àliga.
Al fons el Puigmal

Enllaç per consultar o baixar el track